اسپشیال

تیتراژهای جذاب ماه عسل با فرزاد فرزین

10 20 مرداد 1392
تیتراژهای جذاب ماه عسل با فرزاد فرزین
تیتراژهای جذاب ماه عسل با فرزاد فرزین

«فرزاد فرزین» توانست با خواندن تیتراژ نخست برنامه «ماه عسل» عنوان خواننده برتر امسال را به خود اختصاص دهد.سراغ این خواننده رفتیم و درباره حال و هوای ساخته شدن این اثر و فعالیت های جدیدش گپ زدیم آن هم با این ترانه شنیدنی: «… هوایی رو که تو نفس می کشی. دارم راه می رم بغل می کنم/ تو با من بمون تا تهِ این سفر، من این ماهو ماه عسل می کنم» …

پاپ موزیکهمشهری جوان: ماه رمضان امسال را باید یکی از به یادماندنی ترین سال ها برای اهالی موسیقی دانست. سالی که تقریبا اکثر چهره های مطرح عرصه موسیقی به عنوان خواننده تیتراژ برنامه های ویژه این ماه، در ساعات افطار و پس از آن، مهمان سفره های همه بودند تا اهالی موسیقی نیز سهم بسزایی در برنامه های ماه مبارک داشته باشند.

در این بین «فرزاد فرزین» توانست با خواندن تیتراژ نخست برنامه «ماه عسل» عنوان خواننده برتر امسال را به خود اختصاص دهد. عنوانی که علاوه بر نویسنده ها و تحریریه «همشهری جوان»، از سوی چهره هایی چون رضا صادقی و احسان خواجه امیری نیز به او داده شد تا انتخاب بهترین خواننده تیتراژ امسال کار چندان سختی نباشد.

سراغ این خواننده رفتیم و درباره حال و هوای ساخته شدن این اثر و فعالیت های جدیدش گپ زدیم آن هم با این ترانه شنیدنی: «همه زندگیمو بگیری ازم، بازم پای عشقِ تو وا میستم / یه آدم تو دنیا نشونم بده، بتونه بگه عاشقت نیستم … هوایی رو که تو نفس می کشی. دارم راه می رم بغل می کنم/ تو با من بمون تا تهِ این سفر، من این ماهو ماه عسل می کنم».

امسال تقریبا تمامی چهره های چهره های موسیقی تیتراژ تو را به عنوان تیتراژ برتر ماه رمضان انتخاب کردند. از داستان شکل گیری این اثر بگو.

– اول از همه بگذار داستانی راجع به این کار تعریف کنم. روی شعر این کار، من، «مهدی یراحی» و «بابک جهانبخش» سه آهنگ جداگانه ساختیم. من آخرین نفری بودم که کار را تحویل دادم چون ابتدا یک ملودی ساخته بودم که خودم اصلا دوست نداشتم و چند روز اول تلاش کردم ملودی که می خواهم را کار کنم. این اتفاق رخ نداد تا اینکه با «احسان علیخانی» تماس گرفتم و گفتم ملودی بچه های دیگر را گوش کنید. کاری که ساخته ام، خودم را هم راضی نکرده، شاید به شما حتی برای گوش کردن هم ارائه نکنم. با «امیر میلاد نیکزاد» به استودیو رفتیم و تصمیم گرفتیم کار را بزنیم و تغییراتی ایجاد کنیم. ناگهان جرقه ای در ذهنم ایجاد شد و این ملودی را در سه دقیقه ساختم.

یعنی این قطعه کلا در سه دقیقه ساخته شد؟!

– همان موقع که این را ساختم، امیر میلاد هم آن را تایید کرد و گفت سریع ضبط کنیم که یادمان نرود! قرار بود ابتدا با پیانو بزنیم اما ما کل موسیقی را زدیم ودر 45 دقیقه یک میکس و تنظیم هم انجام دادیم. در راه که گوش می کردم همان موقع امیر میلاد زنگ زد و گفت این کار خیلی خوب شده. من هم همین حس را داشتم وقتی پیش احسان رفتم، به او گفتم که من با این کار را می خوانم یا هیچ کاری را نمی خوانم! گفتم که به دید انتخاب نگاه نکن و تیتراژ همینه که هست! دوستان گوش کردند و بعد ازظهر روز بعد، احسان با من تماس گرفت و گفت که کار خوبی بود و با وجود اینکه صدای من به حس و حال برنامه ماه عسل خیلی نزدیک نیست ولی همه خودششان آمد.

یعنی یک شعر به شما سه نفر دادند که روی آن ملودی بسازید و شعر از قبل انتخاب شده بود؟

– به ما گفتند که این شعر هست و اگر می خواهید تغییری بدهیم به ما بگویید. در مورد دو آهنگساز دیگر نمی دانم ولی من تمام شعر را دوست داشتم. حتی احسان صحبت از تغییر قسمت هایی از شعر داشت ولی من گفتم که به نظرم کل شعر خوب است و نیازی به تغییر نیست.

در مورد واکنش ها به این اثر چه فکری می کردی؟

– من از قبل فکر می کردم که «مهران خلیلی» می تواند حس این ملودی را بشناسد، با توجه به اینکه رمانتیک و در عین حال شیک تنظیم می کند. او هم فقط دو یا سه روز وقت داشت و جالب اینجا بود که من خودم هم مسافرت بودم و وکال را برایش میل کردم و تلفنی در ارتباط بودیم. روز آخر کار میکس را با هم انجام دادیم و از کار راضی بودیم. خدا را شکر! از قبل فکر می کردیم که کار مفقی از آب دربیاید. یعنی موسیقی خوب را همه باید دوست داشته باشند.

تیتراژ آخر ماه عسل هم با همین روال ساخته شده؟

– من نمی توانم دقیق آن را بگویم ولی فکر می کنم تیتراژ پایانی قبل از اینکه برنامه به مرحله نهایی برسد آماده شده بود. اینگونه شنیده ام و نمی توانم این گفته را تایید کنم.

با توجه به استقبال خوبی که از این قطعه به عمل آمد، قصد داری آن را در آلبوم جدید هم قرار بدهی؟

– زمانی که این کار را ساختیم، با توجه به اینکه هنوز اشخاص زیادی آن را گوش نکرده و نظر نداده بودند، به احسان گفتم که اگر شما این تیتراژ را دوست نداشته باشید، من تیتراژ ماه عسل را نمی خوانم ولی این کار را قطعا در آلبوم خودم می گذارم. با توجه به اینکه فاصله بین آلبوم من و ماه عسل بیشتر از دو ماه یا دو ماه و نیم نیست، قطعا در آلبوم استفاده می کنم تا ترانه ای را که یکی از موفقترین کارهای من تاکنونبوده، حتما در قالب یک آلبوم به صورت رسمی منتشر کنم.

در ماه رمضان و به خصوص در تیتراژهای ویژه برنامه های این ماه آثاری که منتشر می شود معمولا با استقبال خوبی روبرو می شود. کارهای «هیت» خیلی از خواننده ها مربوط به تیتراژهای این ماه در سال های گذشته است. به نظر تو چرا این اتفاق رخ می دهد؟
– اولا که ماه رمضان به نظر من فضای معنوی خاصی دارد. یک ماهی است که شما بدون واسطه با خدا در ارتباط هستید؛ یعنی شما نزدیکی خود را با خالق خود احساس می کنید. در زمان هایی از این ماه می توانید به آن پرستش خالصانه نزدیکتر شوید. به همین دلیل مضمون کارهایی که ساخته می شود چون دارای یک مضمون نزدیک به این فضاست، قطع به یقین آهنگسازها را هم به یک بُعد دیگری می برد. حداقل در مورد من اینگونه بود و فکر می کنم بقیه آهنگسازها هم این حس را داشته باشند. این قطعه فکر می کنم یکی از کارهای برجسته ای است که خودم برای خودم کار کردم و ارتباط خیلی خوبی با آن برقرار کردم.

به دلیل عمومیت تلویزیون در میان مخاطبان معمولا هراس زیادی از سوی چهره های پاپ برای حضور در این رسانه به عنوان خواننده وجود دارد. تو از این فضای تجربه نشده نترسیدی؟

– در اینجور مواقع تو ابتدا با خودت چالش داری و بعد با عموم مردم که از تو انتظار هم دارند. مخصوصا در چنین شرایطی که فضای من را شاید دورتر از این برنامه می دیدند. من باید نشان می دادم که اگر ادعای خواننده حرفه ای بودن را می کنم فقط با یک اتفاق مردم نسبت به من لطف نداشتند. اولا باید وجهه دیگر توانایی صدایم را نشان می دادم که «فرزاد فرزین» غیر از اینکه حجم صدای خاص خودش را دارد، می تواند کارهای رمانتیک بخواند؛ مخصوصا این کار که رمانتیک و عاشقانه معمولی نیست و یک فضای عرفانی هم دارد و قطعا مخاطب بیشتری دارد. باید به آن وجه برسد تا برای مردم تصدیق بشود که این خواننده در وهله اول کار خودش را بلد است و مهر تاییدی در ذهن مردم باشد که اگر ما از این خواننده خوشمان می آمد، چه دلیلی دارد. «احسان خواجه امیری» نمونه واضح این ماجراست. من زمانی که کار «میوه ممنوعه» احسان را شنیدم، اصلا نظرم نسبت به او خیلی تغییر کرد و آن کار را خیلی دوست داشتم.

تیتراژهای جذاب ماه عسل با فرزاد فرزین
تیتراژهای جذاب ماه عسل با فرزاد فرزین

تیتراژ ماه عسل امسال مهر تاییدی بر کارهای تو خواهد بود؟

– من معتقدم این یک برگ دیگر از فعالیت های هنری من است و باعث می شود که روند کاری ام دستخوش تغییراتی شود. بازخوردهایی که می گیرم، شاید دو سال یک بار این چنین باشد، حتی سال قبل که کار «ماه من» را خواندم و مورد توجه قرار گرفت ولی این کار با آثار دیگرم فرق دارد. شاید از «به تو مدیونم» تا الان، من یک قطعه ای را اینقدر دوست نداشتم. تمام کارهایی که انجام دادم را دوست داشتم ولی این جنس دیگری دارد. دلیل دوست داشتنم هم این است که احساس می کنم این کلام و ملودی که خواندم، یک هدیه ای از جانب خداست، چیزی نیست که من فقط با یک استعداد به آن رسیده باشم، خیلی ذاتی است…

از تیتراژهایی که چهره های دیگر خواندند، کدام یک را بیشتر دوست داشتی؟

– کار «احسان خواجه امیری» از بقیه آثار بهتر بود و ملودی و ترانه خوبی داشت.

از آلبوم جدید چه خبر؟

– فکر می کنم با اتمام ماه مرداد کار ملودی را هم به اتمام برسانیم و البته تنظیم ها هنوز هم تمام نشده و بچه ها مشغولند. در حال آماده سازی چند کار تصویری هم هستیم و سعی داریم – قطع به یقین – آلبوم را درمهر ماه منتشر کنیم.

آلبوم جدیدت نسبت به آثار قبلی، چه تفاوت هایی دارد؟

– این آلبوم نسبت به آلبوم «شلیک» فضای متفاوتری دارد و خیلی ها انتظار داشتند چون از شلیک زیاد استقبال شده، من هم دقیقا همان خط را ادامه بدهم. ولی احتیاج داشتم فضاهای متفاوتی را تجربه کنم. بچه ها ترانه های خوبی برای من نوشتند که هم ترانه های عاشقانه و عامیانه با نگاه تو هست و هم ترانه های اجتماعی و عرفانی در فضاهای سنگین تر کار کرده ام. در بخش تنظیم هم یک مقدار فضا موسیقیایی تر است.

یک ایرادی که من در بازار موسیقی پاپ دیدم و باعث افت شدید موسیقی پاپ داخلی شده، این است که ما همه یک سبک هستیم. هیچ جای دنیا ندیدم یک کشور مثلا 15 خواننده مطرح داشته باشد و همه آنها یک شکل بخوانند. چنین چیزی در دنیا امکان ندارد و همه سبک های مختلف را کار می کنند زیرا موسیقی بسیار پهناور است. سعی کردم کمی فاصله بگیرم و الان کارها آنقدر تکمیل نشده که بتوانم راجع به آنها صحبت کنم ولی فکر می کنم این آلبوم از سایر آلبوم های من پخته تر باشد.

______________________________________________________________________

محمد علیزاده امسال حضور بسیاری در تیتراژهای تلویزیونی داشته ولی هیچکدام خاطره ساز نشدند

خروسی که هواتو کرده!

شاید تقصیر خودش نباشد، شاید تقصیر انتخاب هایش باشد، شاید تقصیر مشاوران و دوستانش باشد که او را در این موقعیت قرار داده اند. خواننده جوان ما، امسال در همه شبکه ها حضور داشت؛ ترانه سریال خروس را خواند، برای تیتراژ «بر آستان جانان» شبکه 3 در صحنه حاضر شد و لب خوانی کرد، شبکه تهرانی ها هم از حضور او بی بهره نبودند ولی … ولی همه اینها به اندازه ترانه خاطره انگیز «شهر باران» نشد (که باز هم از همین شبکه روی آنتن می رفت)، ترانه ای که محمد علیزاده با صدای محزون و خاصش می خواند: «تو این حس و حال عجیب و غریب، دوتا بال می خوای که رو شونته / تو از هر مسیری بری می رسی، تو از هر دری بگذری خونته … من از عشق بارون به دریا زدم، به بارون و به آسمون دعوتی/ چه مهمونی باشکوهی شده، تو این لحظه هایی که هم صحبتیم…»

تیتراژهای جذاب ماه عسل با فرزاد فرزین
تیتراژهای جذاب ماه عسل با فرزاد فرزین

نخستین انتظار از یک «تیتراژ خوب» این است که اثرِ تولید شده، جدا از ملودی و ترانه قابل اعتنا، اجرا و تنظیم قابل قبول (یعنی به خودیِ خود، اثر هنری مستقلی به حساب بیاید و شنیدنی باشد) به سریال ویژه برنامه هم ارتباطی منطقی داشته باشد، حال و هوای آن را تداعی کند و به محض شنیدنش، حس آن برنامه سریال را بیافریند. حالا کلاهتان را قاضی کنید! با شنیدن «هواتو کردم، من حیرون تو این روزا هواتو کردم/ دلم می خوادت، می خوام بیام تو آسمون دورت بگردم…» بیشتر یاد یک سریال با تمی عاشقانه می افتید یا خروس؟! وقتی بیت «دلمو دست تو دادم، من دل تنگ احساسی/ نمی ذاری که تنها شم، تو رو من خیلی حساسی (!)» (غیر از ایرادات محتوایی) به گوشتان می رسد، کدام سکانس مهم سریال سعید آقاخانی تداعی می شود؟

باید به محمد علیزاده – با وجود تلاش بسیار و حضور پرشمار در ماه مبارک رمضان امسال – تمشک طلایی اهدا کرد تا در انتخاب هایش وسواس بیشتری به خرج دهد؛ بله! شاید تقصیر خودش نباشد، شاید ایراد از مشاوران و دوستانش باشد که سریال خروس را برای چنین ترانه ای معرفی کرده اند، ولی این تمشک، چیزی از ارزش های خود علیزاده کم نمی کند!

______________________________________________________________________

تیتراژهای «ماه عسل» در همه این سال ها مورد توجه قرار گرفته است

مهدی یراحی؛ رکورددار!

برنامه «ماه عسل» هر سال به عنوان یکی از برنامه های پرمخاطب سیما در ماه مبارک رمضان انتخاب می شود. تیتراژهای ماه عسل هم همیشه جذاب بوده و خواننده هایی که برای این برنامه می خوانند در اغلب موارد کارهایشان مورد توجه قرار گرفته است. در این بخش معروف ترین تیتراژهای این برنامه از ابتدای شکل گیری تا امروز را مروری کوتاه کرده ایم.

سال 86- منو درگیر خودت کن …

– از سال 86 در تمامی بخش های برنامه ماه عسل شاهد تغییرات چشمگیری بودیم. در یک اتفاق کم سابقه «محسن یگانه» با ملودی خودش و ترانه دیگری، تیتراژ ماه عسل 86 را اجرا کرد.

به این دلیل لفظ کم سابقه برای این قطعه به کار برده می شود که محسن یگانه در اغلب موارد ترانه هایی که خودش سروده را می خواند ولی همگان از قطعه «خیال تو» به عنوان یکی از نقاط درخشان کارنامه کاری وی نام می برند. کاری که باعث شد تا او آرام آرام هویت مستقل تری پیدا کند و روند ستارگی اش سرعت بگیرد.

برنامه ای را اجرا کرد که مخاطبانش دیگر توقعات موسیقایی بالایی داشتند. وی با آهنگسازی خودش و تنظیم «فرزاد فتاحی» توانست این تیتراژ را به خوبی اجرا کند و اعلام کرد که این قطعه را در نخستین آلبوم خود قرار خواهد داد. اما «مهدی یراحی» که پس از انتشار آلبوم «منو رها کن» در فروردین 90 هنوز در کانون توجهات قرار داشت یک قطعه متفاوت دیگر را به گوش مخاطبان رساند. ترانه قطعه «هر جای دنیایی دلم اونجاست» فضای سنگینی داشت ولی ملودی خوب یراحی و تنظیم «فرزاد فتاحی» و پیانو «رضا تاجبخش» باعث شد این قطعه به محبوبیت خاصی دست پیدا کند و تفاوت ماه عسل، با نمونه های قبلی شود.

سال 88- هوای تو

– اگر کلیپ تیتراژ ابتدایی برنامه ماه عسل 88 را به یاد داشته باشید، علاوه8 بر مهمانان برنامه، چهره «مهدی یراحی» هم در خاطر شما نقش می بندد که روی صندلی لهستانی معروف اهالی ماه عسل نشسته بود و ترانه قطعه «هوای تو» را زمزمه می کرد. ترانه بمانی و تنظیم «بهزاد رییسی» به حدی مورد توجه قرار گرفت که مهدی یراحی دو سال بعد این قطعه را در آلبوم «منو رها کن» نیز قرار داد.

تیتراژهای جذاب ماه عسل با فرزاد فرزین
تیتراژهای جذاب ماه عسل با فرزاد فرزین

سال 89- نگو نمی رسم

– وقتی که در قسمت آخر ماه عسل 88 صحبت های علیخانی نیمه کاره ماندو آنتن را 10 دقیقه زودتر از موعد از او گرفتند. تقریبا می شد پیش بینی کرد که سال بعد در تیم سازنده این برنامه تغییرات گسترده به وجود می آید. از ابتدای تابستان 89 نام های گوناگونی مطرح شد تا اینکه در عین ناباوری «حسن جوهرچی» به عنوان مجری انتخاب شد. از سوی دیگر همزمان با روزهایی که آلبوم «سورپرایز» به جای پیشخوان فروشگاه های فرهنگی از سایت های اینترنتی سر در آورده بود، «محمد علیزاده» تیتراژ ماه عسل 89 را خواند تا حداقل یک یادگاری از این برنامه شکست خورده در ذهن مخاطبان باقی بماند. ترانه ای از «فرزاد فرزین» و تنظیم «بهروز صفاریان» و ملودی «شهاب رمضان» باعث شد تا قطعه «نگو نمی رسم» یا «خدا باهام به هم زده» در تمامی نظرسنجی ها به عنوان بهترین تیتراژ ماه رمضان آن سال انتخاب شود.

سال 90 – هر جای دنیایی

– «مهدی یغمایی» که به تازگی فعالیت های شخصی خود را به طور جدی پیگیری می کرد تیتراژ ابتدایی برنامه ای را اجرا کرد که مخاطبانش دیگر توقعات موسیقایی بالایی داشتند. وی با آهنگسازی خودش و تنظیم «فرزاد فتاحی» توانست این تیتراژ را به خوبی اجرا کندو اعلام کرد که این قطعه را در نخستین آلبوم خود قرار خواهد داد اما «مهدی یراحی» که پس از انتشار آلبوم «منو رها کن» در فروردین 90 هنوز در کانون توجهات قرار داشت یک قطعه متفاوت دیگر را به گوش مخاطبان رساند. ترانه قطعه «هر جای دنیایی دلم اونجاست» فضای سنگینی داشت ولی ملودی خوب یراحی و تنظیم «فرزاد فتاحی» و پیانو «رضا تاجبخش» باعث شد این قطعه به محبوبیت خاصی دست پیدا کند و تفاوت ماه عسل، با نمونه های قبلی شود.

سال 91- گریه در ماه

– پس از کش و قوس های فراوان بالاخره «علی ضیاء» سکان هدایت ماه عسل 91 را در دست گرفت. «بنیامین بهادری» با ترانه ای از «سید فرید احمدی» و تنظیم «نیما وارسته» و «فرشاد فارسیان» و «علی منصوری» قطعه «گریه در ماه» را اجرا کرد. نخستین حضور بنیامین در جایگاه خواننده تیتراژ با موفقیت خوبی همراه بود و این قطعه در بین بهترین تیتراژهای سال نیز قرار گرفت.

تیتراژهای جذاب ماه عسل با فرزاد فرزین
تیتراژهای جذاب ماه عسل با فرزاد فرزین

او چندی بعد و همزمان با شب های قدر ورژن متفاوت این اثر به نام «گریه در ماه کامل» را نیز منتشر کرد. اما جنجال های این برنامه پیرامون تیتراژ پایانی آن بود. چون از مدت ها قبل اعلام شده بود که «رضا صادقی» قطعه ای را برای این برنامه آماده کرده است اما اختلافات آقای مشکی پوش و تهیه کننده برنامه باعث شده تا «حامد زمانی» جایگزین او شود. حامد زمانی با ترانه و ملودی که ساخته بود و تنظیم «کامران میرزایی» قطعه «دستمو بگیر» را اجرا کرد. در همان روزها رضا صادقی قطعه «با اجازه خدا» را با گلایه های فراوان از طریق اینترنت منتشر کرد.

تیتراژهای جذاب ماه عسل با فرزاد فرزین
تیتراژهای جذاب ماه عسل با فرزاد فرزین

سال 92- فرزین و یراحی

– پس از قطعی شدن حضور احسان علیخانی در ماه عسل 92 او با خواننده های مختلف برای تیتراژهای برنامه اش وارد مذاکره شد. ابتدا قرار بود که تیتراژ ماه عسل 92 دو یا سه صدایی خوانده شود اما نهایتا «فرزاد فرزین» ملودی این کار را سخت و با تنظیم «مهران خلیلی» به تنهایی تیتراژ ابتدایی را خواند. «مهدی یراحی» کار ساخت آهنگ و تنظیم را انجام داد و قطعه «سازش» را اجرا کرد که نوازندگی پیانو «رضا تاجبخش» و ویولن «احساس نی زن» رنگ و بوی احساسی عجیبی به این اثر بخشیده است.

مشاهده بیشتر
پخش آنلاین دریافت کد پخش
00:00
00:00

لینک های دانلود

برای دانلود روی لینک کیفیت مورد نظر کلیک راست کنید و بعد Save Link As ... را بزنید
نظر شما در مورد این آهنگ چه بود ؟
0 از 0 رای

آهنگ های مرتبط

لینک آهنگ https://pop-music.ir/?p=6850

10 دیدگاه ثبت شده است + افزودن دیدگاه

اسی جون 24 تیر 1394
0 0

:tired: یه شعر در رابطه با خودم
یه گونی پشکله پشکله
اسی جون خوشگله خوشگله

ارسال پاسخ
عشق رضا گوچی 7 تیر 1394
0 0

عالیه هر اهچیزی گه مربوظ به فرزاد فرزین باشه عالیه عاااااااااااااااااااااااااااالی :love: :love: :love:

ارسال پاسخ
فاطمه 14 مرداد 1393
0 0

عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی مگ جای حرفم واسه آدم میذاری

ارسال پاسخ
Milad 15 تیر 1393
0 0

ممنون

ارسال پاسخ
فاطمه 7 اردیبهشت 1393
0 0

خیلی خیلی عالیه ممنونمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم ازتون

ارسال پاسخ
zahra 21 بهمن 1392
0 0

عالیه…

ارسال پاسخ
محمدرضا 16 بهمن 1392
0 0

عالللللللللللللللللللللللللللللللللییییییییییییییییییییی بود

ارسال پاسخ
محمد 15 بهمن 1392
0 0

خیلی عالی بود ممنون

ارسال پاسخ
مهدی 3 بهمن 1392
0 0

خوب است1111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111

ارسال پاسخ
مموش چه هوش 15 دی 1392
0 0

خوبه

ارسال پاسخ

  • در نظرات به هیچ کس توهین نکنید
  • نظر خود را به صورت پارسی تایپ کنید
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید
دانلود آهنگ جدید با لینک مستقیم