اسپشیال

بزودی آلبوم جدید علی اصحابی با نام فانوس

7 29 آبان 1392
بزودی آلبوم جدید علی اصحابی با نام فانوس
بزودی آلبوم جدید علی اصحابی با نام فانوس

پاپ موزیک – وحید لشکری: جدیدترین آلبوم  علی اصحابی  با نام  فانوس  در نوبت انتشار قرار دارد …

پس از تاخیرهای فراوان سرانجام قرار است که او در فصل زمستان برای سومین بار در عرصه موسیقی رسمی پاپ آلبومی را منتشر کند. او از سال 84 به صورت جدی فعالیت موسیقایی خود را آغاز کرد و در سال 89 نخستین آلبوم رسمی خود به نام «تو راست میگی» را ارائه کرد. به سراغ علی اصحابی رفتیم و با او در مورد آلبوم جدید و برنامه های آینده اش گپ زدیم:

*کلا چند وقت است که از شما خبری نیست. مشغول انجام چه کارهایی هستید؟
گفتیم یک مقدار بی خبر باشیم و با خبرهای خوب برگردیم! اما مراحل تولید آلبوم جدیدم که «فانوس» نام دارد به پایان رسیده است و به شرکت واگذار کردم. به درخواست مسئولین شرکت فعلا قصد نداریم نامی از شرکت اعلام کنیم . درحال آماده سازی کاورهای آلبوم و عکسهای مربوط به آن هستیم.

*کمی در مورد قطعات آن بگویید.
ده ترک دارد و قطعه ای به نام «فانوس» در بین قطعات است. چهار قطعه اسلو داریم و سایر ترک ها نیز ترنس و الکترو است و یک ترک نسبتا سنتی نیز داریم.

*تیم تولید چه افرادی هستند؟
«کوشان حداد» ، «الیاس شیرزاد» ، «امیر حیدری» ، «علی دیباج» و «اشکان جوینده» با من همکاری داشتند. ترانه ها نیز از سروده های خودم و «هادی اصحابی» است و خانم «مهدیه عرب» نیز زحمت ادیت یک ترانه را کشیدند.

*پس از ماه محرم و صفر منتشر می شود؟
به امید خدا و تمام تلاش ما برای انتشار آن در یک زمان مناسب است.

*فضای ترانه ها و ملودی ها به چه صورت است؟
تا کنون برخی از دوستان و موزیسین ها گوش کرده اند و می گویند در این آلبوم «علی اصحابی» سال 84 نمود پیدا کرده است. خدا را شکر آلبوم خوبی شده است و می توانم بگویم که نسبت به آلبوم «کولاک» حداقل پنجاه درصد بهتر است. چون در آن آلبوم ضعف ترک های اسلو داشتیم اما این بار ترک های اسلوی خوبی تولید کرده ایم. کلیت کار خوب شده است و اگر این اثر برای خواننده دیگری بود هم همین نظر مثبت را بیان می کردم.

*نسبت به دو آلبوم قبلی در این اثر مهمترین نقطه قوتی که به چشم خواهد خورد چیست؟
روی شعرها بیشتر دقت کردیم که بهتر و عمیق تر باشد. وسواس ما روی این بود که تنظیم ها نه اینکه بین المللی ولی حرف برای گفتن داشته باشد. الان در خاورمیانه از لحاظ موسیقی الکترونیک اول هستیم و ما هم خواستیم که سرمان را بالا بگیریم و بگوییم که موسیقی الکترونیک خوب کار کرده ایم. خواسته یا ناخواسته وارد لاین کارهای الکترونیک شدیم و گفتیم که کار با کیفیت داشته باشیم. البته این وسواس ها باعث شده که «کوشان حداد» دیگر از دست من فراری است!

*دلیل این فاصله دو ساله بین کولاک و این آلبوم همین وسواس است؟
خواستیم که یک کار بدون فکر و برنامه تولید نکنیم چون ظرف پنج ماه می شود یک آلبوم تولید کرد. ما برای این آلبوم نزدیک 21 ترک تولید کردیم که حدود یازده ترک را کنار گذاشتم و حتی در قالب اینترنتی هم پخش نکردم. خواستم بعد از دو سال و نیم با قدرت برگردم.

*به طور کل با انتشار سینگل ترک هم که رابطه خوبی ندارید!؟
جدیدا اینطور شده است! ترک هایی برای انتشار اینترنتی دارم اما در این مدت ترجیح دادم که فقط بر روی آلبوم تمرکز کنم. انشالله پس از انتشار آلبوم در این بخش نیز بیشتر فعالیت کنم.

*خواننده های ما معمولا در دو یا سه آلبوم اول بیشتر به دنبال جذب مخاطب هستند. اما شرایط برای خواننده هایی که تجربه فعالیت در فضای غیررسمی را داشته اند کمی متفاوت است. شما به این آلبوم نگاه جذب مخاطب را داشتید؟
بحث بیزنسی را زیاد ملاک قرار ندادم ولی نگاهم پنجاه پنجاه بود و شاید تا هفتاد درصد سعی کردیم که مخاطب راضی باشد. اخلاق من این است
*پس از انتشار آلبوم کولاک بر خلاف انتظارها کنسرت های کمی داشتید. چه دلیلی داشت؟
یک اجرا در «تاجیکستان» داشتیم و یک برنامه هم قرار بود در «استرالیا» داشته باشیم که از آن برنامه به دلیل اینکه با شرایط ما همخوانی نداشت صرف نظر کردیم. در تهران هم حدودا چهار اجرا داشتیم و برای جشنواره هم با آقای «بهنام ابطحی» برنامه اجرا کردیم. خودم تصمیم گرفتم که تعداد برنامه ها را کم کنم. آلبوم قرار بود زودتر منتشر شود ولی ما وسواسی به خرج دادیم که برای اولین بار خوب شده است! چون برای این کار از موسیقی های مطرح دنیا الهام گرفتیم و مثل برخی از دوستان نیستیم که بگوییم فقط خودمان کار کرده ایم!

*برنامه ای برای کنسرت های پس از آلبوم دارید؟
بله. یک قرارداد داریم که برای قبل از آلبوم هم بود ولی تمام برنامه ها را به بعد از آلبوم موکول کردیم که در برج میلاد خواهد بود.

*بعد از انتشار آلبوم کولاک رفته رفته اسم شما را کمتر در رسانه ها دیدیم. این خواسته خودتان بود؟
حضور داشتم اما بیشتر در برنامه های تلویزیونی بودم. یکی از دلایل هم این بود که قصد داشتم با دست پر برگردم تا حرف برای گفتن داشته باشم. چند وقت دیگر هم دموی آلبوم پخش می شود.

*به نظر شما حضور خواننده ها در تیترها و جلدها باعث جذب مخاطب برای آنها می شود یا رقابت اصلی در نوع آثار است؟
شعر و موسیقی باعث ماندگاری است. رقابت باید زیاد و سالم باشد و امیدوارم که بدی های رقابت وجود نداشته باشد ولی اگر این رقابت را داشته باشیم آلبوم های خوبی منتشر می شود. متاسفانه موسیقی ما شرایط خوبی ندارد و چیزهایی آدم می بیند که اگر بیان نشود بهتر است.

*کدام یک از آلبوم های امسال را گوش کردید؟
متاسفانه کارها ضعیف بودند و ترکی نبود که نظرم را جلب کند. یک کار خوب از یکی از دوستان شنیدم ولی تعجب کردم که چرا مورد توجه قرار نگرفت و مطمئن هستم که خواست خدا بوده است.

*و صحبت پایانی؟
امیدوارم فضای موسیقی سالم باشد و چیزهایی که الان می بینم را دیگر در آینده شاهد نباشیم. اهالی موسیقی همه می بینند ولی ساکت هستند و چیزی نمی گویند اما انشالله شرایط بهتر شود. امیدوارم از این قالب کلیشه ای خارج شویم و انتشار آلبوم به فاصله چهار پنج ماه و اینکه باشیم مهم نیست. اینکه ماندگار باشیم مهم است و متاسفانه فقط برخی به دنبال بیزنس هستند و مخاطب را در نظر نمی گیرند و به شعور مخاطب به نوعی توهین می کنند. «بهروز صفاریان» در یکی از صحبت های خود گفت که خواننده های ما کاری کردند که مردم ما به اراجیف گوش کردن عادت کنند و نباید اینطور باشد. موسیقی ما تا همین سه چهار سال پیش رشد خیلی خوبی داشت. من در حدی نیستم که بخواهم نظر بدهم ولی بعد از نه سال کار حرفه ای می توانم بگویم که این آلبوم ها حداقل در موسیقی الکترونیک خیلی ضعیف بودند. شکر خدا از طریق منابع موثق در جریان هستم که موسیقی الکترونیک ما در خاورمیانه اول است و انشالله حداقل این قضیه پا برجا باشد.

 

منبع: موسیقی ما
مشاهده بیشتر
پخش آنلاین دریافت کد پخش
00:00
00:00

لینک های دانلود

برای دانلود روی لینک کیفیت مورد نظر کلیک راست کنید و بعد Save Link As ... را بزنید
نظر شما در مورد این آهنگ چه بود ؟
0 از 0 رای

آهنگ های مرتبط

لینک آهنگ https://pop-music.ir/?p=9982

7 دیدگاه ثبت شده است + افزودن دیدگاه

amin 21 مهر 1393
0 0

زندگی چقدر مسخرست

ارسال پاسخ
gha3em 8 مرداد 1393
0 0

فقط علی اصحابی وعلی زیبایی♥♡

ارسال پاسخ
sepide 31 تیر 1393
0 0

توخودعشق عشقی علی جون

ارسال پاسخ
زهرا 24 اردیبهشت 1393
0 0

عاشقتم آقا علی

ارسال پاسخ
amer 20 اردیبهشت 1393
0 0

ایول

ارسال پاسخ
FARID 16 اردیبهشت 1393
0 0

GOOD MK

ارسال پاسخ
alireza 29 فروردین 1393
0 0

علی اصحابی واقعا بهترینه وحنجره طلایی موسیقی ایرانه بهترینه علی جون دمت گرم خواهشا زودبه زوداهنگ بخون ماعاشق صداتیم

ارسال پاسخ

  • در نظرات به هیچ کس توهین نکنید
  • نظر خود را به صورت پارسی تایپ کنید
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید
دانلود آهنگ جدید با لینک مستقیم