اسپشیال

استاد محمدرضا لطفی درگذشت

0 13 اردیبهشت 1393

استاد محمدرضا لطفی درگذشت

پاپ موزیک – آرتین ولی الهی : «محمدرضا لطفی»، استاد بزرگ تار و موسیقیدان صاحب نام ایرانی، در سن شصت و هشت سالگی دار فانی را وداع گفت …
استاد محمدرضا لطفی درگذشت

این هنرمند پیشکسوت که سرپرستی گروه مشهور «شیدا» را بر عهده داشت، از چندی پیش و پس از انجام عمل جراحی ستون فقرات، به توصیه پزشکان در استراحت مطلق به سر می‌برد و نیمه شب گذشته بعد از تحمل دوران سخت بیماری درگذشت.

روابط عمومی موسسه فرهنگی-هنری «آوای شیدا» در روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته با انتشار بیانیه‌ای در خصوص وضعیت استاد لطفی اعلام کرده بود: «در بهار سال جاری (1392) در حین برگزاری کنسرت در یکی از شهرهای ایران طی حادثه‌ای از ناحیه کمر و ستون فقرات دچار آسیب شدند، پس از برگزاری تور کنسرت اروپایی در شهرهای مختلف کشورهای سوئد، بلژیک و سوییس به اتفاق هنرمند گرامی محمد قوی حلم، به علت شدت یافتن درد کمر مجبور به لغو تور کنسرت خود در شهرهای مختلف آمریکا گشته و نهایتاً در کشور سوییس تحت عمل جراحی قرار گرفتند. ایشان چند روز پیش پس از مراجعت به ایران جهت استراحت و ادامه مداوا در بیمارستان بستری شده و بنا به تشخیص و صلاحدید تیم پزشکی معالج ایشان تا زمان اطمینان از سلامت سایر نقاط ستون فقرات در استراحت مطلق می باشند…».

استاد محمدرضا لطفی، زاده‌ی 17 دی 1325-گرگان، موسیقی را با حضور در هنرستان و دانشکده موسیقی نزد استاتیدی چون علی اکبر شهنازی، حبیب الله صالحی، نورعلی برومند، عبدالله دوامی و… فرا گرفت. وی در سال 1353 به عضویت گروه علمی دانشکده موسیقی در آمد و سپس مدیریت گروه موسیقی دانشگاه هنرهای زیبای تهران را بر عهده گرفت.

لطفی بعدها با همکاری هنرمندانی چون زنده یاد پرویز مشکاتیان و حسین علیزاده، کانون موسیقی «چاووش» را راه اندازی نمود که منجر به خلق آثاری خاطره انگیز شد.

زنده یاد لطفی، کنسرتهای متعددی در نقاط مختلف ایران و جهان برگزار نموده است. وی همچنین همکاری‌هایی به یاد ماندنی با اساتیدی چون «محمدرضا شجریان» و «شهرام ناظری» داشته است.
زنده‌یاد استاد «محمدرضا لطفی» قرار است در زادگاهش – گرگان – به خاک سپرده شود. این هنرمند طبق وصیت خودش در گرگان به خاک سپرده می‌شود.

«پاپ موزیک» ضمن ابراز تأسف، این ضایعه را به جامعه هنر و خانواده زنده یاد لطفی تسلیت عرض می‌نماید.

منبع: موسیقی ما
مشاهده بیشتر
پخش آنلاین دریافت کد پخش
00:00
00:00

لینک های دانلود

برای دانلود روی لینک کیفیت مورد نظر کلیک راست کنید و بعد Save Link As ... را بزنید
نظر شما در مورد این آهنگ چه بود ؟
0 از 0 رای

آهنگ های مرتبط

لینک آهنگ https://pop-music.ir/?p=13610

0 دیدگاه ثبت شده است + افزودن دیدگاه

  • در نظرات به هیچ کس توهین نکنید
  • نظر خود را به صورت پارسی تایپ کنید
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید
دانلود آهنگ جدید با لینک مستقیم